8.05.2009

É positivo fazer campanhas em cima da crise?

"In a review of TV ad recall, Nielsen IAG found that value-message and recession-themed ads did not breakthrough TV ad clutter at higher rates than ordinary ads. In fact, across an identified set of 67 value-message or recession-themed ads across 11 national advertisers that aired between late 2008 and early 2009, ad recall was slightly lower than the advertisers’ own historical averages in most cases."

Claro que nem todas as marcas que apostaram numa estratégia anti-crise tiveram piores desempenhos. Por exemplo aquelas que apostaram ao mm tempo em entreter o consumidor que assiste Tv no final do dia, e que não quer mais do que umas boas risadas, dp de ter assistido aos noticiários das 8.

Eis alguns conselhos da Nielsen para elaborar uma campanha de sucesso junto dos consumidores:

* Give viewers a reason to watch;
* Be entertaining;
* Use easily recognizable brand cues;
* Have a clear and simple message;
* Don’t cram too much information into a single ad;
* Keep the visuals uncluttered.

Fonte:
http://en-us.nielsen.com/main/insights/consumer_insight/August2009/are_value_themed_ads

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