8.17.2009

O clima e as Marcas



"Ferrari and Lamborghini are beautiful, sensuous, delicate pieces of automotive art. Volkswagen, Mercedes, Volvo aren’t. Those cars don’t look beautiful, they’re not exhilarating. Because when they’re covered in snow and you turn the key, they have to start. The Italian cars don’t. German food fills a function, Italian food is delicious. German architecture is strong and powerful. Italian architecture is delicate and beautiful. Scandinavian design is clean and minimal. Italian design is playful and over-elaborate."

Interessante. Uma teoria naturalista sobre marcas. Faz-me lembrar o Sr. Montesquieu que no séc. XVIII explicava algumas formas de Governo (Monarquia, República, etc.) através do clima.

[Fonte: "Sun people v ice people" by Dave Trott]

3 comentários:

Marcio Beauclair disse...

Divertido!

Joana disse...

Mas eu pergunto, e os suecos também não são capazes de fazer carros sensuais, quentes e carismáticos?

Luis Rainha disse...

O design da Fiat é espantoso? Uma pizza é o pináculo da gastronomia? A arquitectura de Renzo Piano é "delicada"?
Bah.