6.30.2008

i want join the conversation!

O recente estudo conduzido pela ExpoTv vem reforçar a máxima do momento: Os consumidores querem realmente ter uma conversa com as marcas.
Nada de novo mas aqui ficam algumas conclusões que credibilizam algumas dass nossas "teorias":

- Consumers not only want to talk to brands, they want to establish a conversation: 55% of consumers want an ongoing dialogue with brands;

- Learning about new products in the pipeline is a top priority: Respondents were most anxious to talk to the product design (49%) department, followed by customer support (14%), marketing (14%) and pricing (13%);

- Positive brand experiences can generate word-of-mouth buzz: More than 60% of those polled said they tell 10 or more people about the products they like while a third tell 20 or more people;

- Listening leads to loyalty: 89% of respondents would feel more loyal to brands which invited them to participate in a feedback group, and 92 percent of those who have a positive experience communicating with a brand will recommend purchasing a product from that brand to someone they know;

- Consumers are open to engaging with the competition: 93 percent of consumers surveyed would be interested or very interested in communicating with competitive brands that expressed interest in their feedback if their first choice is not interested in hearing what they have to say...

Mas sendo dados espectaculares quando falam que apenas 55% dos consumidores querem estabelecer uma conversa com as marcas. Fica a questão... O que fazer com os tais 45% que ainda não querem entrar ao barulho das marcas???

Ver
http://blog.expotv.com/2008/06/30/why-brands-should-start-communicating-with-consumers/

2 comentários:

Anónimo disse...

Com esses 45% não há que fazer nada; estão perfeitamente felizes em serem deixados em paz por parte das marcas. Desde que se adopte uma solução opt-in não haverá problema; será apenas "business as usual"!

pmg70 disse...

Margarida,
Antes de dar palpites gostava de algumas respostas:
Como é que se fez o contacto brand/consumer?
Por que via se estabeleceu a conversa?
O consumer obedecia ao target especifico da marca ou era mais alargado?
De que marcas estamos a falar?

O estudo é interessante, no entanto, quem nos ouve é sempre objecto do nosso apreço. É por isso fácil o passa-palavra em relação a quem nos "toca o coração".

Pedro G