12.17.2008

From the Customer Service Team, with love

Hoje podia ter perdido a fe no marketing. Mas ainda nao. Hoje perdi a fe no bom senso.

Recebi um mail da easy jet com o subject: Customer Experience TeamYour booking reference: EDVG4X7. Important passenger information.‏

Como ha uns meses comprei uma viagem para o meu irmao, abri o mail que dizia:

Important Passenger Information- Tax Payment Required

We are writing to inform you that unfortunately we have had to increase the communal tax (similar to APD, Air Passenger Duty) applicable to all flights departing from all Italian airports, by €2.

This is the result of a change in the decree n.166 of 27/10/2008 approved by the Italian Authorities. Please click here to the Ministry of Finance site where the specific decree is published.

Although easyJet strongly disagrees with this surcharge, we have to collect this amount from our passengers, including those who have booked a flight from Italy prior to this law coming into force. This also, regrettably affects passengers who have already travelled with us. Unfortunately as you will be aware as per our terms and conditions if taxes and charges outside of our control are raised, we are obliged to pass on the cost to you the customer.

To make this payment, please click here . Alternatively, you can log into your 'My easyJet.com' account by clicking here and make your payment there.

Once again we would like to apologise for this situation which unfortunately is beyond easyJet's control and we are looking forward to welcoming you onboard an easyJet flight in the near future.

Kind regards

Customer Experience Team


Em 2 segundos, deixei de apagar o spam do meu hotmail para responder ao mail que dizia "do not reply" a unica coisa que me passou pela cabeca, com copia para o meu irmao:

this has to be a joke. you're out of your mind.

Quando recebeu o mail, chamou-me no msn (o meu irmao, claro, nao a esayjet) e chegamos a conclusao que isto era uma fraude, que alguem tinha preparado um esquema para aldrabar os clientes da easy jet.

Armada em activista, decidi ir procurar um mail oficial da easy jet para avisa-los sobre a suposta fraude que alguem estava a fazer a custa da empresa.

Antes de descobrir o mail (que nao e nada facil), reparei que uma das FAQs, alias a segunda, dizia: New Italian Airport Tax - Payment Required Prior to Departure.

Entrei e li o mesmo que me tinha chegado por mail... Continuo sem conseguir acreditar que uma empresa do seculo XXI, com um plano de negocio inteligente, pode meter o pe na poca e achar que os clientes vao achar normal pagar 2 euros de imposto por um bilhete ja comprado e usado!

Adorava que alguem me explicasse que isto afinal e uma tactica brilhante e que eu e que nao percebi nada. Mas o mais provavel e que eu depois acordasse.

Um dia depois de o HSBC me ter cancelado os cartoes sem sequer um aviso so porque uma carta que me mandaram foi devolvida, nao sei se rir ou chorar quando penso em customer service. Entao quando leio o mail da easy jet assinado Customer Experience Team, o ingles converte-se em chines, e o bom senso e eliminado de todas as linguas.

Shfg bgyfg jhhgy?

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